Recenzia Moto G7 Power – extrémne dlhá výdrž

Recenzia dostupného androidu s 5000 mAh batériou.

Smartfóny Moto sa u nás tešia veľkej obľube. Dôvod je jednoduchý, za dostupnú cenu ponúkajú skvelý používateľský zážitok vďaka prepracovanému softvéru s rôznymi vychytávkami a hardvéru, ktorý väčšine používateľov poskytne všetko, čo potrebujú. Nájdeme ich tiež v ponuke operátorov, vďaka čomu sa dostanú do rúk väčšieho publika a to má rozhodne tiež vplyv na popularite tejto značky. Séria G7 predstavená začiatkom februára opäť prináša niekoľko inovácií, ktoré zvyčajne nájdeme v smartfónoch vyššej triedy. Ľudí zaujímajú 1000 € smartfóny, ale väčšina z nich nakoniec kúpi smartfón za 200-300 €. A presne to je trh, na ktorý séria Moto G7 útočí.

G7 Power je druhým najlacnejším smartfónom nového produktového radu. Neznamená to ale, že nemá čím zaujať, práve naopak. Ako už názov napovedá, G7 Power bude disponovať veľmi dlhou výdržou batérie. Zároveň ponúka displej s malými rámikmi a výrezom v displeji, USB-C konektor, odomknutie čítačkou odtlačkov aj rozpoznaním tváre či 3,5 mm audio konektor, ktorý je už skôr raritou. Poďme sa na neho pozrieť bližšie.

V balení sa okrem telefónu nachádza samozrejme USB kábel s nabíjačkou, ale aj priehľadný gumený obal. Za to dávam výrobcovi palec hore. Obal je dobre spracovaný, sedí ako uliaty a všetky otvory sú presne vyrezané.

Poďme sa pozrieť na telefón samotný. Vpredu nájdeme displej s pomerne tenkými rámikmi a výrezom v displeji. Ide o 6,2” HD IPS obrazovku s pomerom strán 19,5:9 a rozlíšením 720 x 1570 pixelov. Nad displejom sa nachádza reproduktor a predná 8 Mpix kamera. Tá okrem selfie poslúži aj na odomykanie telefónu tvárou. Telefón je ošetrený ochrannou vrstvou proti poliatiu, ktorá by mala zabrániť jeho poškodeniu. Pozor, nejde však o žiadnu IP certifikáciu a telefón určite neponárajte do vody.

Ovládacie prvky sú rozmiestnené nasledovne. Na pravom boku je tlačidlo napájania a ovládač hlasitosti. Spodná stena obsahuje USB-C konektor a mikrofón. Pozor ale na absenciu reproduktoru, čo je viac než nezvyčajné. Ten nad displejom je tak jediný na telefóne. Pri používaní tým pádom smeruje zvuk k vám, čo je výhoda, no absencia zvuku zo spodnej časti telefónu je netradičná a treba si na to zvyknúť.

Vľavo sa nachádza len zásuvka pre dve SIM karty a microSD kartu. Za toto si Motorola zaslúži veľkú pochvalu, že ponúka plnohodnotný dual SIM s rozšíriteľnou pamäťou a nie len hybridný slot ako je bežné. Hore nájdeme 3,5 mm audio konektor a druhý mikrofón. Vzadu je samozrejme hlavný fotoaparát ale aj čítačka odtlačkov prstov schovaná pod logom výrobcu. Novinkou je podpora gest čítačky, teda potiahnutím prsta si viete zobraziť notifikačnú lištu.

Pozrime sa ešte raz bližšie na displej. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že HD rozlíšenie je na 6,2” obrazovku príliš nízke, no nie je tomu tak. Rozdiel medzi HD a Full HD či QHD pri bežnej vzdialenosti odhalí na prvý pohľad len vytrénované oko. Samozrejme, keď si telefón dáte na 10 cm od tváre, menšiu hustotu pixelov si určite všimnete. Pri bežnom používaní však HD rozlíšenie nepredstavuje žiaden problém. Texty aj zvyšok prostredia systému je dostatočne ostrý a nikdy som nemal pocit, že by bolo niečo rozmazané. Samozrejme, takýto displej sa nebude hodiť na VR, to sa ale ani od 200-eurového telefónu neočakáva. Nižšie rozlíšenie prináša v tomto prípade viac benefitov ako negatív. Procesor a grafika sa nemusia tak namáhať a ešte viac z toho ťaží batéria, o čom si ale povieme neskôr.

Jediné negatívum, ktoré som našiel je fakt, že celé prostredie telefónu je akési zväčšené oproti bežnemu stavu. To znamená, že všetky texty aj ikony sú väčšie a zaberajú viac miesta na obrazovke. Dôvodom je fakt, že jeden pixel na veľkej obrazovke pri HD rozlíšení zaberá viac miesta ako pri Full HD či QHD. Našťastie sa dá toto veľmi rýchlo a jednoducho vyriešiť. V nastaveniach si stačí v sekcii Obrazovka zmeniť Zobrazovanú veľkosť z predvolenej na malú a potom sa už bude všetko vykreslovať v normálnej veľkosti.

G7 Power ponúka samozrejme automatickú reguláciu jasu ale aj nočný režim či možnosť úpravy farieb. Displej je napriek papierovo slabším parametrom príjemným prekvapením a úprimne mu nie je čo vyčítať.

Výrobca počas predstavenia telefónu kládol dôraz na fakt, že séria Moto G7 používa najnovšie procesory Qualcomm Snapdragon 600 série od najlacnejšieho Moto G7 Play až po najvyšší model G7 Plus. V prípade trojice Moto G7 Play, G7 Power a G7 ide konkrétne o Snapdragon 632. G7 Plus má o niečo silnejší Snapdragon 636. Späť ale ku G7 Power. V našich končinách 8 jadrový procesor dopĺňajú až 4 GB operačnej pamäte RAM a 64 GB úložisko. Úložisko si môžete rozšíriť o pamäťovú kartu, čo sme si už spomínali.

Počas používania som sa nestretol so žiadnym sekaním ani inými spomaleniami. Telefón bol plynulý a používanie bolo bezproblémové. To hovorím ako majiteľ OnePlus 6T, jedného z najrýchlejších, ak nie najrýchlejšieho Android na trhu vôbec. Povedali by ste si, že skok z high-endu do strednej triedy bude pre mňa šok. Na prekvapenie to tak ani nie je a pri používaní Moto G7 Power som nepociťoval nejaké veľké rozdiely oproti 6T. Samozrejme, odomykanie tvárou je na OnePlus bleskurýchle, ale zvyšok systému bol dostatočne svižný aj pre mňa a nemám tak telefónu čo vytknúť. Pre bežného ale aj mierne náročnejšieho používateľa tak bude G7 Power svižným a plynulým zariadením.

V AnTuTu 7 dosiahol G7 Power 107479 bodov. Tým sa zaradil tesne za Xiaomi Mi A2/6X. Vnútorné úložisko má sekvenčné čítanie 299 MB/s a zápis 214 MB/s. Otestovali sme aj niekoľko hier, napríklad Real Racing 3 či PUBG Mobile. Obe hry bežali plynulo a bez problémov. V PUBG sa nám dokonca podarilo vyhrať hru.

Hlavnou doménou G7 Power je batéria. Tá má kapacitu astronomických 5000 mAh, čo v našich končinách vôbec nie je bežné, skôr naopak. Áno, dajú sa kúpiť číňania aj s väčšou batériou, ale na našom trhu patrí G7 Power medzi ojedinelé kúsky. Výrobca oficiálne promuje 2,5 dňovú výdrž, na predstavení však padla reč aj o hodnote 3 dni. Na moje prekvapenie tieto hodnoty sú dokonca podhodnotené. Mne sa podarilo telefón používať až 4 dni s 12 hodín SOT (Screen On Time – doba zapnutej obrazovky) a to pri intenzívnom používaní. Neustále som mal zapnutú WiFi, mobilné dáta a nijako som sa neobmedzoval. To znamená, že YouTube som použil viac ako 5 hodín, Facebook… a uskutočnil som aj niekoľko hovorov. S čistým svedomím tak môžem potvrdiť skvelú výdrž na jedno nabitie. Toto bude rozhodne jedným so silných argumentov, prečo si z portfólia G7 vybrať práve tento model. Za extrémne dlhú výdrž telefón vďačí nielen veľkej batérií ale aj novému úspornému procesoru a HD displeju.

Veľká batéria často znamená dlhé nabíjanie. Tento neduh sa Motorola rozhodla eliminovať použitím ich rýchleho nabíjania Turbo Power. Veľkým plus je fakt, že 18W Turbo Power nabíjačku nájdete už v balení a nemusíte ju kupovať zvlášť. Dĺžka nabíjania je nasledovná:

5 min – 6 %
10 min – 11 %
15 min – 17 %
30 min – 32 %
60 min – 60 %
90 min – 85 %
120 min – 96 %
147 min – 100 %

Smartfóny Moto majú veľmi dobre vyriešený operačný systém. Vo svojej podstate ide o úplne čistý Android, čo zaručuje rýchle aktualizácie aj bezpečnostné záplaty ale aj plynulosť systému. V prípade celej Moto G7 série ide o Android 9 Pie. Tu to však nekončí. Mne ako fajnšmekerovi je čistý Android málo, nakoľko neponúka niektoré vychytávky, aké nájdete v iných nadstavbách rôznych výrobcov. A tu prichádzajú na radu Moto Akcie a Moto Obrazovka. Dve jednoduché, no unikátne aplikácie, ktoré pridávajú do čistého Androidu množstvo užitočných a návykových funkcií. Poďme sa na ne pozrieť.

Aplikácia Moto dostala nový jednotný dizajn so sviežou grafikou. Každá funkcia má vlastný návod s animáciou, kde je ukázané, ako daná funkcia funguje. Medzi Moto Akciami nájdeme zapnutie baterky potrasením telefónu, otvorenie fotoaparátu dvojitým otočením zápästia či ovládanie jedným tlačidlom. Celý zoznam akcií nájdete na obrázku nižšie.

Moto Obrazovka je veľmi návyková vec. Vďaka nej telefón zobrazí aktuálny čas, kapacitu batérie a notifikáciu na uzamknutej obrazovke, keď telefón nadvihnete. Taktiež sa obrazovka prebudí, keď dostanete nejaké nové upozornenie. Na to môžete dokonca priamo zo zamknutej obrazovky aj odpovedať, čo je veľmi užitočné. Moto Obrazovka je skvelá funkcia, ktorý by som uvítal aj na smartfónoch iných značiek.

Zmenami prešli samozrejme aj fotoaparáty. Vpredu sa nachádza už spomínaný 8 Mpix snímač s clonou f/2.2 a 1.12µm pixelmi. Dokáže nahrávať videá vo Full HD a podporuje aj HDR.

Hlavný fotoaparát dostal 12 Mpix, clonu f/2.0 a 1.25µm pixely. Má tiež PDAF (fázové zaostrovanie). Nechýba LED blesk či HDR. Zaujímavosťou je nahrávanie videí v 4K 30 fps a Full HD 60 fps. Toto sme donedávna videli len vo vlajkových lodiach, takže klobúk dole. Prekvapením je aj EIS (elektronická stabilizácia) vo Full HD videách. Tá má ale za následok mierny výrez z celkového záberu. Dá sa však v nastaveniach vypnúť, ak by ste tak chceli spraviť.

Moto G7 Power sme doteraz viac menej chválili, aké sú však jeho negatíva. Asi najväčším je absencia 5 GHz WiFi. To by sa už v roku 2019 nemalo stávať, najmä keď prichádzajú nové štandardy ako WiFi 6. Absencia druhého reproduktoru je nezvyčajná, najmä keď ten nad displejom nemôže byť veľký a hlasitý. Je to však skôr otázkou zvyku. Oproti G7 a G7 Plus sú použité materiály menej hodnotné a teda zadná strana je plastová, nie sklenená. To je vzhľadom na nižšiu cenu pochopiteľné, no na druhej strane je potrebné si dávať pozor na škrabance a telefón radšej nosiť v obale, ktorý nájdete v balení. Na niektorých trhoch je telefón vybavený aj NFC, vďaka čomu by ste mohli platiť cez Google Pay. Žiaľ, u nás sa telefón predáva bez NFC.

Moto G7 Power
8.4 Hodnotenie redakcie
Plusy

• Výdrž batérie
• Priaznivá cena
• Pekný displej
• Moto Akcie

Mínusy

• Nemá 5 GHz WiFi

Zhrnutie
Moto G7 Power je veľmi vydarený cenovo dostupný smartfón, ktorý zaujme predovšetkým výdržou batérie. Takto dlhú výdrž na jedno nabitie pri intenzívnom používaní som ešte nezažil, za čo patrí výrobcovi veľká poklona. Cena 209 € je rozhodne zaujímavá, no nižšia cenovka oproti modelom G7 a G7 Plus prináša isté negatíva. Tými sú predovšetkým absencia 5 GHz WiFi, sekundárneho fotoaparátu, vyššieho rozlíšenia displeja či plastové telo namiesto skla. Všetko tak záleží na otázke, a to či je vám výdrž batérie dôležitejšia ako tieto funkcie. Ak áno, Moto G7 Power bude pre vás skvelým spoločníkom.
Výkon
Dizajn
Funkcie